Mitt hemsläp kissade på golvet

Någon drack lite för mycket igår. Någon tyckte det var helt okej att testa sina dykkunskaper i trappan på väg hem. Denna någon tyckte också att det fanns en viss poäng med att ligga raklång på gräsmattan utanför huset och spy upp sina egna inälvor genom att sätta fingrarna långt ned i halsen. Denna någon tyckte även att det var en bra idé att kissa på golvet, nedanför sängen. Denna någon var inte jag. Men det var jag som fick styra, dra, slita och släpa, för att få hem henne genom en stad som ser ut som en byggarbetsplats, och jag vet att sånna platser inte är gjorda för klackar. Och för all del, väl hemma fick jag även hålla upp håret, torka spyor och kiss. Jag fick även den äran att duscha min gäst, och som tack för allt rev hon ned duschdraperiet och vände upp och ned på det mesta. Men tro inte att jag är bitter för det här, jag vet att det kan hända även den bästa.

Nu ska monstret ha sushi. 

Jag citerar Annika Norlin.

"somebody ordered too many drinks last night
Somebody reckoned dancing on the bar’s all right
Somebody woke up next to someone else, thinking
Some people thought about killing off themselves

Oh, Lord! Forgive me them Saturday nights
They’ll make you do things you’ll regret for the rest of your life
And Lord! Forbid them glimmering Saturday lights
And tell me I am not me on Saturday nights"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0