Mitt dagens....

Hej, Em här. Jag sitter hemma och filosoferar lite, slappnar av och planerar för framtiden, planerar för hösten som står för dörren. Jag har planer, stora planer, men ingenting är väl egentligen spikat. Ingenting är bokat, även om jag önskar att så vore fallet. Stundtals får jag panik och kalla kårar. Klarar jag verkligen det här?! Andra stunder så ger jag mig bara fanken på att det ska gå. Det bara måste gå. Det är bara det att det är otroligt mycket som ska ordnas och fixas och jag vet inte var jag ska börja. Hur går man till väga med allt liksom?! Hur sjutton ska jag få allt att funka? Jaja, nog om detta som för många av er säkerligen bara låter som gåtor.

Fredagen till ära spenderar jag hemma. Vilodag, ni vet. Tråkigt tycker vissa, skönt tycker jag. Jag kan inte påstå att dessa vilodagar är speciellt vanligt förekommande i mitt liv, och har heller inte varit det, det senaste året i alla fall. Ja, åtminstone inte fredagarna. När man pluggar har man ju faktiskt möjlighet att ha en del vilodagar i veckan. Förutom de veckor då man har tenta då. Men fredagarna brukar sällan kallas för vilodag av mig, det är bara nu som jag gör ett litet undantag. Och förra fredagen också.

Jag har inte den koll på kollektivet som jag skulle önska idag. Alex vet jag var jag har, först kräftskiva, sen jobb. Sändy, hade visst några planer hon med tror jag. Typ mat och därefter lite härligt umgänge med perssons pack. Eller nåt sånt. Lina däremot känns som ett blankt papper. Har ingen koll alls, men jag vet i alla fall att hon skulle vara ledig idag. Kanske är hon på ännu en släktmiddag eller något, de verkar gilla sånt, hennes släkt. Men lina, om du läser det här ikväll och inte har något för dig, logga in på msn för sjutton, jag behöver hjälp och rådgivning. Än en gång....

Jaja, nu har jag gjort mitt för idag. Det återstår bara att tacka för mig och önska er en fortsatt trevlig kväll. Jag ska nu äta godis och dricka cola, för det får man göra utan dåligt samvete när man cyklar till jobbet varje dag, i ur och skur.

Hej på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0