Min mor och jag.

Mamma ringde och väckte mig straxt efter sju i morse vill jag minnas. Orden löd ungefär klä på dig och borsta tänderna så skjussar jag dig till jobbet nu. Hon provkörde nämligen en ny bil som hon funderar på till hösten, en A4. Så, hon ville alltså bara födriva tiden och köra runt, så sagt och gjort. Jag masade mig ur sängen och hittade på nå kläder som låg och skräpade i en vrå, borstade tänderna och lyckades tillslut lokalisera mina hemnycklar i röran.

Sen så, ut i spöregn med krokodilsize på dropparna, blöt på några sekunder, de sekunderna de tog för mig från porten till bilen. Cirka 3 meter. Sen åkte vi först till Statoil för en frukost innan vi kom till jobbet. Jag beställde även hämtning efter jobbet, eftersom hon ska testa bilen...

Chefen har sovmorgon. Igen. Hon är värre än mig, för 20 minuter sedan när mamma ringde och frågade vart hon var så stod hon hemma i badrummet i Äby och borstade tänderna. Vi gillar framförhållning på mitt jobb.

Så. Tisdagen är här, och det är en sjuhelvetes dag. Men det vet ni ju redan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0