Mamma, jag och Goji

Förra hösten när jag jobbade med mamma i norrland så hade jag en period då jag åt Gojibär, det är röda avlånga bär som smakar trä. Men dom är roliga att tugga på och man äter något, vilket är mitt huvudintresse, eller ett av dem alla fall. Hur som, mamma smakade dessa röda men ack så smaklösa bär när vi åkte i norrlands mörkaste skogar och hon dömde ut dem totalt. Det var, enligt henne äckligt och konstiga bär jag åt.

Idag inne på hälsokost affären lät det på följande sätt.

M - Jag ska ha sånna där nyttiga bär.
A - Nyttiga bär? Vaddå för bär?
M - Men du vet, såna där superbär...
A - Nee...
M - Men som du åt förut?
A - Gojibär? Du hatar ju Gojibär, det var ju så äckligt?
M - Men jag ska börja mitt hälsoliv, och då har jag läst att dom är bra.
A - Du litar alltså mer på tidningarna än mig? Och vaddå? För vilken gång i ordningen hälsoliv?
M - Hitta bären bara!

Lite senare i samma butik... 

M - 100 spänn för lite bär? 100 spänn?! 
A - Ja...
M - Finns dom inte på Ica? 
A - Dom är inte billigare på ica alla fall.
M - Inte? 
M - Men huvudsaken är att dom är nyttiga, jätte nyttiga, det är det som är det viktiga...
M - Kolla här finns det såna, fast dom är doppade i choklad!



Kommentarer
Postat av: sis

18 spänn för en korv och nu 100 spänn för lite bär?! 100 spänn?! vart är världen påväg??

2009-08-04 @ 08:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0