Live från huvudstaden.

Kära kollektivmedlemmar och övrigt löst folk, jag antar att ni vill veta vad jag har för mig här nere i storstaden. Sagt och gjort, ni ska få en gammal hederlig sammanfattning av dagarna som gått;

Tisdag: anländer med tåget 16:32, möts upp av Fia och Hanna och vi åker hem till Issa som flyttat till en lägenhet i Bromma. Mycket trevligt, vi hinner knappt innanför dörren innan vi sitter nere på Kina restaurangen som ligger i SAMMA hus som hon bor i, underbart ju!
Vi åt fyra små rätter allihopa, vissa tömde tallriken fortare än andra! Vi hann klaga på den lilla mängd ris och sås som serverades men fick påfyllning efter fina leenden och vänliga ord från vår sida!

Onsdag: Vaknar upp till regn, inte skitkul. För att kompensera skitvädret steker vi pannkakor till frukost, med hallonsylt och glass till var morgonen räddad! Vi beger oss iväg på diverse uppdrag, jag köpte en mössa. Just det, en MÖSSA!
Eftersom jag inte använt det förr, är det hög tid nu tänkte jag!
Åkte hem till hanna och började göra oss iordning för kvällen, hann trycka ner en bit hemlagad mycket god pizza och två glas vin innan tunnelbanan kallade!
Det blev en helkväll på söders höjder med alla tjejerna, Denise blev 19 och det skulle såklart firas.
Himla trevlig kväll och vi hann med sista tunnelbanan hem, strålande:)

Torsdag: Bullbakning, pizza, slumdog millionaire, brie.

Fredag: förmiddagen bjöd på film, män som hatar kvinnor och till det ett gäng bullar. Sen ut till hannas mormor och morfars landställe, och där kan vi snacka riktigt fika. Herregud vad dom plockade fram, behöver jag ens nämna att det inte blev någon lunch för vår del idag?
På vägen hem kom ett sms från sötsara "finns det någon brie kvar?", jajamen, som det gör! Så snart trillar sara in på lite eftermiddags brie.
Ikväll ska vi ut på lite pubrunda med dom bästa, folk som vi hängde massa med i thailand ska göra stockholm osäkert. Kan inte bli annat än bra:)

Lördag: Imorgon lämnar päronen Gävle 07:00, vilket betyder att dom är här vis nio snåret. Då väntar cirkus 7 härliga timmar i bil, underbart!


/Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0