Kalla fötter

"Nej, jag kan inte göra det."
 
"Det klart att du ska göra det här nu emelie, det är din chans att göra en dröm verklighet."

"Tänk på vad du går miste om, du säger upp lägenheten och gör av med massa pengar som du skulle kunna ha använt till massa annat behövligt".

"Dessa är bara matriella ting, det är inte värt något egentligen. Följ istället din vilja och ditt hjärta så blir det bra. Dessutom skulle du ju ändå inte kunna bo kvar i lägenheten så länge till"

Någon som tror att jag har ångest? Rätt. Det sitter två figurer på mina axlar och säger saker i mina öron som får mig att ena sekunden tvivla och den andra sekunden att vara tvärsäker på att jag gör rätt. Den onda lilla djävulen går mig på nerverna eftersom att han så fort jag känner mig säker och bara tänker positiva tankar, så fort jag känner att detta är rätt för mig, så kommer han med ännu något dumt motargument.

Fan, jag skulle behöva något lugnande. Knark, någon?

/Em

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0