High or low, fast or slow.

Medans jag sitter här på mitt kontor och räknar papper så händer det en hel del saker ute i världen. Människor sitter på kontor över hela världen och gör affärer. Stora som små, vissa fattar beslut som inte gör så mycket, andra fattar beslut som kommer att påverka dem resten av deras liv. Det kan vara alltifrån att inte göra en abort till att starta upp nästa stora företag som kommer att ta oss, resten av världen med storm när vi minst anar det. Våran nästa Britney Spears kanske tar sin första danslektion och i detta ögonblick så kanske våran nästa Bob Dylan tar sina först ord ur mun.

I andra delar av världen dör någons barn, någons förälder, någon  blir våldtagen och en annan hämtar vatten. Någon förklarar sin kärlek för vad han tror är sin livs kärlek, han kanske får nobben medan någon annan gifter sig. En annan vinner miljoner på något spel medan någon ljuger i en rättegång och får skadestånd han inte borde ha haft. Vissa badar andra kämpar för sitt liv och bygger hyddor av kobajs. Någon springer just i detta nu för sitt liv, för att om några sekunder sluta sitt liv i sin mördares händer.

Nu är den som sprang för sitt liv, död. Och jag undrar vem det var. Någon annan gråter efter ett missfall och en tredje oroar sig för hur han ska få mat på bordet åt sin familj.

Allt detta medan jag sitter här och vänder papper och bloggar.

Det är en sjuk värld vi lever i.


Kommentarer
Postat av: em

idag tog jag ett beslut som kommer påverka mig i resten av mitt liv....

2009-08-19 @ 16:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0