Hemmafru-syndromet.

Tvättmaskinen går varm, allt ska tvättas för att jag ska kunna undvika så länge som möjlgt att behöva uppsöka husets gemensamma tvättstuga i helsingborg i höst.
Men med drygt 150 par trosor, 80 par strumpor, en hel hög med vita linnen och partyklänningar fler än det finns partytillfällen har jag räknat med att klara mig ett bra tag. För gemensamma tvättstugor i hyreshus känns inte som min grej. Tacka vet jag kvantiter av kläder.
Jag lovar att meddela när mitt första besök i tvättstugan blir från och med nu!

Bakar gör jag så det osar bagari i hela grannskapet, morgondagens gäster har bestämt att det ska serveras tårta a`la midsommar 2007. Så nu vispas det som aldrig förr!

Packningen går finfint den med, dock bryter en ny svettdroppe fram i min fars panna varje gång jag konkar ner en väska från övervåningen ner till min "helsinborgs hörna" på kontoret. I den hörnan skulle allt ställas som ska med till sydligare breddgrader, dock har "hörnan" bytits ut mot hela rummet. Det börjar snart bli svårt att få upp dörren, men jag packar på!
Nu får jag dessutom användning för alla väskor jag äger, prima ju!
Om pappa svettas nu, kan jag knappt bärga mig för att se hans svettstatus i pannan nästa lördag när bilen ska packas och allt ska höras ner till helsingborg.
Uppdatering om det utlovas snarast!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja, lina. du behöver ju bara uppsöka tvättstugan en gång per år i helsingborg. om du kommer hem med tvätten varje sommar vill säga. för 150 par trosor räcker ju typ ett halvår.



grattis!

2009-08-20 @ 16:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0