Helgens utgång

Snart ska jag sova. Ja, jag vet att klockan är väldigt lite, men herregud vad trött jag är. Somnade väl runt sjutiden i morse eller något sådant, eller nej, kanske lite tidigare ändå. Men det det blev inte alls så mycket sömn som jag hade behövt i alla fall. Så, därför ska jag göra ett försök att komma ikapp med sömnen lite även om jag vet att det brukar kunna vara ojmöjligt.

Igår var det fest. Igen. Jag, karin och stina var ut och roligt hade vi. Började kvällen hemma hos just stina och då hade vi även sällskap av kollektivmedlemmarna alex och lina. Dock var dessa två lugna, eftersom de båda har ett jobb att sköta även på helgen. Alex åkte direkt från förfesten till jobbet vid tolvtiden och lina cyklade hem och kröp till kojs tidigt för att komma upp i skaplig tid och orka jobba idag. Så var det med den saken. Så vi drack lite vin, åt lite godis och provade en massa skor ur stinas samling. Helt plötsligt började klockan närma sig tolv och det var dags att börja ta sig in mot staden. Krogen var bra, men inget särskilt egentligen. Vi har ju liksom alltid kul. Efteråt gick vi och hälsade på alex på subban och jag fick mig en rejäl avhyvling av henne eftersom hon inte gillar när jag pratar så mycket. Och högt. så jag knep igen resten av kvällen och jag, karin och stina avnjöt en varsin varm macka innan vi begav oss ut i regnet för en promenad. Stina tog ju dock en taxi eftersom hon har en lite längre väg hem än oss andra.

Hela denna bakissöndag har jag spenderat hemma hos alex, vi har ätit, ätit och ätit. Och däremellan tittat lite på walk the line. Karin byggde kojor och klagade över magont, jag var bara totalt utarbetad och försökte sova, även om det var svårt att få någon längre sömn. Alex var lite bitter över att hon inte kunde gå ut igår och har redan börjat planera nästa helg, då hon anser att vi ska göra något. Exempelvis åka till någons stuga och bada. Även lina tittade förbi efter jobbet och vi tillagade en mycket kulinarisk middag bestående av korv och spaghetti. Kort därefter bestämde jag mig för att knalla hem.

Så nu är matlådan till i morgon gjord, och det återstår bara att borsta tänderna och ställa väckarklockan. 05.30 ringer den och jag slår upp mina blå, pigg och glad. Precis som vanligt.

/Em

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0