En dagensdagens tack.

Så. Well well. Hursom. Idag är det den stora dagen då ärtsoppstorsdagen (eller trosdagen som vi kallade den förr) är över, i morron är det som bekant lördag och då vet ju alla vad som händer - fest. Så långt är ju alla med, på torsdag äts det ärtsoppa och på lördag är det fest. Men fredagen då? Just det, idag är det fredag, och jag ska härmed berätta för er vad som sker denna fredag.

Först och främst ska jag jobba, jobba och jobba. Min plan är att gå en timme tidigare, och jobba in lunchen så jag hade som plan att lämna byggnaden 14:02, då ska jag hem och snabbstäda lite, dammsuga och sånt där tråkit ni vet. Sen har jag hört att en person som vänligt men bestämt sagt att hon inte vill flanera i bloggen komma förbi kollektivet och hämta sitt pick och pack. Efter det väntar jag med spänning på att norrlandsjäntan ska komma med tåget, vilket bör rulla in några minuter över sex. Och sen förväntas även Bomhus finest att anlända i trakterna runt samma klockslag.

Och, som ni kunnat läsa tidigare så förväntas maten stå på bordet, filmen ligga i spelaren och godiset uppdukat, ljusen tända och varsinn filt ligga i soffan och vänta. Nu får vi väl se hur det går med det, för känner jag mina vapendragare rätt så skulle ingen, förutom jag då, bli nöjd om jag på egenhand får välja film på hemmakväll, och skulle jag köpa deras mat så skulle det också bli ramaskri.

Dresscode för kvällen är stränga order mjukisbrallor, man får inte kliva innanför vardagsrumsdörren utan mjukisar på. Alkoholfritt är det också, och känner jag oss rätt så kommer vi att somna i soffan innan klockan hunnit slagit nio. Den enda jag oroar mig för, är Lina. Hon har nämligen haft syjunta hemma i sin ensamhet i en vecka nu och risken är att hon är utvilad, vilket man inte kan beskylla mig för. Sändy har ju åkt tåg halva dan och man blir trött av sånt.



denna idolbild finns även inramad på väggen hos fr. Wesslén.

ps...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0