Det blir en dejt med anna

Ärendet på högskolan är slutfört och jag känner mig mycket nöjd. Jag menar, heey, klockan är inte ens ett och jag har redan varit på högskolan och fixat med lite papper, betalat en skuld till biblioteket och skrivit ut lite papper. Duktigt va?!  Dessutom har jag hunnit hem och lagat en lunch också, samt ätit den såklart. Är det inte fantastiskt, vilken underbar dag!

Jag har äntligen fått tag på anna också, så klockan 15 ska jag på dejt på brynäs. Åh, äntligen ska jag få bekanta mig lite med hennes prinsessa. Och självklart ska hon också få hjälpa mig lite med förberedelserna inför spanien, jag har en baktanke med allt. Hon är bra att ha anna, hon kan så mycket och har själv gjort så mycket. Dessutom har hon en lugnande effekt på mig, hon utsöndrar något som kan liknas vid sådana "mammaeffekter", nu kanske inte det är så konstigt med tanke på att hon numera är mamma, men hon är ju inte min mamma, och dessutom har hon gjort det en längre tid, långt innan hon blev mamma på riktigt. Men det klart, hon är äldre än mig och det märks, det är skönt att prata med henne, hon har erfarenhet.

Så alex, du som ville ha en dejt idag. Jag skulle ju kunna komma förbi dig på vägen hem från anna. Jag ska vara där 15.00, sen blir jag väl där ett par timmar antar jag. Jag kan höra av mig till dig när jag åker därifrån, för att se efter om du är hemma och om du har tid. Deal?

/Em


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0