Dagens

Efter att ha sovit bort en hel dag igår, eller åtminstone ha "legat" bort hela dagen (jag sov ju faktiskt inte hela tiden, men däremot låg jag i sängen hela dagen), så ska jag idag försöka göra lite nytta. Startade dagen tidigt när jag slog upp ögonen 7.20. Tänk er att jag vaknade av mig själv dessutom, ingen klocka ringde och sänkte mitt humör denna morgon. Kanske är orsaken till detta tidigt uppvaknande den oro som jag lider av. Jag kunde inte heller sova igår och låg länge och vred mig innan jag lyckades övertala mig själv att allt ordnar sig.

Men nu är klockan i alla fall bara 9.40 och jag har redan hunnit vakna, duscha, ätit frukost, borsta tänderna, bäddat sängen och blogga ett par gånger. Härnäst ska jag fylla i lite papper och blanketter och skicka in till diverse instanser. Resten av dagen är ganska oplanerad, kanske åker jag för att träffa min vän anna och hennes prinsessa alma eller så letar jag reda på en ficklampa och masar mig upp på vinden och fixar och trixar lite. Egentligen är jag alldeles för feg för att gå upp dit själv, det är så mörkt där. Det finns förstås lampor i taket, men dessa slocknar efter ett tag, och är man då i sitt förråd en längre tid (vilket det lätt kan bli när man ska packa som jag) så kan det hända att det plötsligt blir kolsvart. Och här snackar vi kolsvart, och då mina vänner, då är man inte så kaxig längre. Inte jag i alla fall. Att i mörkret känna sig fram till en lampknapp är inget för mig.

Så ser det ut, så får det bli....

/Em


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0