Cola de Mono

Nu är jag snart klar på arbetet för dagen, eller alla fall för stunden. I natten kan ni se mig stå och sälja nattmat till mer eller mindre berusade människor i Gävles nattliv. Yeah.

Nu är jag rätt trött, fick meddelanden av M, att hon skulle plocka upp mig vid 18 tiden idag, sen åker vi till Skutskär. Längst ut på en udde och äter kräftor, jag och M har ätit kräftor sålänge jag kan minnas. Förr om åren hängde vi även ihop stadigt på diverse andra tillställningar också, allt från sista april, countryfestivalen, till kräftskivor och andra festligheter. Jag vill minnas det som om vi var tidiga partypolare, innan vi ens visste vad ett party var. Hur som. Ikväll är det kräftdags och vi är båda två helt galna i kräftor.

En gång åkte vi till Spanien också, jagade krabbor vill jag minnas att vi gjorde. Och spelade, spelade spel nätterna långa.
Hur som. Ikväll, innan arbetet finner ni mig på en öde udde i Skutskär, ätandes kräftor med en av mina barndomskompisar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0