Arbetet.

Hörrni, det är redan onsdag. Sen har vi bara torsdag och fredag kvar kära Kollektiv. Men nu till en fråga, vars fan håller Lina hus? Nån som har koll på den?

Idag ska jag först jobba, hela dagen lång, tro det eller ej. Sen bär det av till Skutskär en sväng, är ungefär noll komma noll sugen, men man måste ju ställa upp för laget. Jag och laget. Funderar även på att ta en tripp på cirkus en mil och hälsa på M, det var jävligt längesen jag tog mig tid till det. Sist var väl typ juldagen, så det kanske är på sin plats.

Sen åker jag nog kanske hem, för i morron väntar ännu en arbetsdag. Sen är det fredag, och, kära vänner. Har vi några planer för fredagen? Emelie, ska ha en hemmakväll med sig själv. Jag tror inte hon är själv, men vill hon att jag ska tro det så... fine! Håll mig på sträckbänken, gört bara gört.

Lördagen, ännu rätt så oplanerad, men vet ni vad? Det gör inget. Det kommer ju alltid upp något, det är ju trotts allt lördag. Och jag har ju både vin och öl. Och en sak till, en sån där vacker liten parantes, jag är ledig! Sug på den ni...

Jag känner det lite i kroppen. Känner av det lite sådär, jag säger Öregrund. Det låter som ljuv musik i mina öron. Öregrund. Älskade Öregrund, jag kommer aldrig glömma våran vilda tid när jag var 16 år, jag minns det som igår...





När varje dag känns likadan
och när det skymmer över stan
och när du drömmer
Kom ihåg mig då

När du har varit i alla vrår
och du har testat allt som går och
när du tröttnat
Kom ihåg mig då


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0