...and here we go again...

Ibland gör vi dumma saker, right? Ibland gör vi saker vi inte riktigt tänker oss för innan vi gör, vi bara gör. Eller borde jag byta ut detta "vi" i föregående mening till ett "jag"? Det kan vara så. För jag har en jävligt bra egenskap ibland, jag kan helt enkelt koppla bort min hjärnas alla defensiva egenskaper, så som att fundera, tänka och tänka efter före. Jag bara gör.

Det är inte alltid så jävla bra. Men, för stunden fruktansvärt roligt. Och skönt. Men sen när det roliga är över, så brukar dom där bortkopplade mekansimerna göra sig påminda och jag tänker, hur i helvete tänkte jag nu? Och jag finner alltid svaret detsamma - du tänkte inte alls lilla vän.

Och i de stunderna, just då. Lovar jag alltid mig själv att tänka efter före nästa gång, och för alltid. Sen när det kommer en sån där stund igen, där man bör tänka till lite, så skiter jag i det igen och... here we go again.


Oh, Lord! Forgive me them Saturday nights
They'll make you do things you'll regret for the rest of your life

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0